Direktlänk till inlägg 18 maj 2014

Berätta för chefen

Av Hemligt - 18 maj 2014 12:02

Förra veckan berättade jag för min chef om hela den här grejen, egentligen är det skönt att hålla det hemligt men ändå är det bra att hon vet varför jag är borta enstaka dagar här och där, dessutom är hon en jättebra person att prata med så det kändes ändå rätt.
Jag förklarade att jag kommer vara borta en del efter sommaren och att det va för att vi ska göra ivf, hon blir JÄTTEglad och säger "nej men va kuuul!". Jag blev så förvånad. Haha! Ofta man tycker det är jättekul. Jag sa att det va både och, spännande såklart men också jobbigt för det är mycket mediciner man måste ta och även påfrestande psykiskt för både mig och min sambo. Hon förstog och ställde lite frågor om hur mycket jag kommer vara borta och om hur allting går till. Jag svarade lite lätt om allting och att det blir några dagar där jag bara är borta ett par timmar för att lämna blodprov och andra dagar behöver jag va borta heldagar. Hon sa att det va inga problem, att jag kunde ta flex när jag va borta några timmar och annars va det såklart lugnt att jag sjukskrev mig, hon kommer inte ifrågasätta varför eller hur mycket jag är borta.
Efter detta blev hon lite mer känslosam och så kollade hon på mig och sa "åh, du skulle verkligen bli en så otroligt bra mamma!", jag började lipa. Det kändes så himla fint att höra någon säga så. Hon sa sen att hon verkligen kunde se mig gå med en stor mage och hur bra det skulle passa att jag blev mamma. Grät ännu mer. Haha! Vi pratade sen om alla försök man får osv och att man får tänka just nu att första försöket kommer gå, annars kommer man inte bli riktigt klok ju. Måste hålla hoppet uppe! Så sa jag att runt nästa sommar så om allt går som det ska så kommer det en bebis, och då går ju mitt vikariat ut vilket är lite bra. Nääää sa hon, det är ju inte bra, det är ju mycket bättre att du har en fast anställning. Ja jo visst, men det kommer jag ju inte ha. Då säger hon "vi vill ju egentligen inte lasa in folk men vissa som man tycker är riktigt bra, dom vill man ju råka lasa in, och du är precis en sån person, detta måste jag ju fixa!". Lyyyycka! Hoppas nu att hon kan fixa det, det hade varit så underbart!
Min sambo blev jätteglad när jag berättade vad chefen hade sagt, att det kan föra något bra med sig av att man vågar berätta?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hemligt - 26 juli 2014 20:40


Och ingen är gladare för det än jag. Den här semestern har känts som något som egentligen borde vara jätteroligt men som jag bara vill spola förbi. Jag pressar fram tiden men försöker så gott jag kan att ta vara på dagarna... Innan semestern så sov...

Av Hemligt - 29 juni 2014 21:05

Jag provade något farligt nyss... Började fundera på när bf eventuellt skulle bli om det första ivf-försöket skulle funka, va tvungen att testa en sån där förlossningsuträknare. Vet inte om jag egentligen ens vågar tro att det första försöket skulle...

Av Hemligt - 16 juni 2014 15:41

Tänk vad fantastiskt det skulle vara om den här nedräkningen skulle stämma helt och att vi om 100 dagar får göra äggplock. Underbart men samtidigt sjukt läskigt! Dessutom är det bara 67 dagar till den planerade spraystarten. Jag tror att när jag väl ...

Av Hemligt - 18 maj 2014 12:04

Har kommit på en irriterande sak, varje gång jag använder emojisymboler i inlägg så blir det frågetecken. Haha sikten skit! Så är det frågetecken där det inte ska vara så vet man ju varför. Störande! ...

Av Hemligt - 17 maj 2014 10:07


Nere på tvåsiffrigt till planerad spraystart!?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards