Direktlänk till inlägg 17 maj 2014

Första besöket på sahlgrenska

Av Hemligt - 17 maj 2014 09:23

På våran lapp stor det att vi hade fått 2 tider, ett klockan 10 för att lämna spermaprov och ett klockan 15 för att träffa läkare.
Vi bor precis en timma ifrån sjukhuset så sambon fick lämna provet på plats vilket han inte har gjort förut, skoj tyckte jag, inte så skoj tyckte han? Allt gick i alla fall bra och sambon säger till tjejen där på skoj "va rädd om mina soldater".
Vi fördrev sedan tiden med att åka till Sisjön och kolla i affärer, åt på burger king och ett väldigt snabbt besök på ikea.
Tillbaka på sahlgrenska och redan i väntrummet va jag supernervös, va ska dom säga? Tänk om dom inte vill hjälpa oss.
Dom ropade upp oss i tid och läkaren va hur bra som helst. Det första hon frågar är om vi har med oss pappren, hmm Avilka papper då? Dom där det står om hur IVF-går till? Dom har vi inte ens fått säger vi. Hon blir lite förvånad och börjar gå igenom allting hur IVF fungerar. Både jag och sambon blir jätteförvirrade eftersom vi inte trodde att detta va ett sånt besök, alltså introbesök. Jag hurrade som fan inombords! Efter att hon hade pratat igenom allt så pratade hon om oss och det hon visste: sambons nya spermaprov visade NOLL spermier, ironiskt att sambon hade sagt till hon på morgonen att vara rädd om hans soldater, när det inte ens finns några. Sedan sa hon att han måste sluta med sprutan, det hade sambon redan ställt sig in på och det va tur för han skulle ha tagit den nya sprutan veckan innan men hoppat det. Hon sa också att om ca 3 månader får han lämna ett nytt prov och i samband med det gör vi äggplock (whatwhatwhat? Redan? Fan va göööttt!!), hittar dom inga spermier i provet så får dom plocka ut med en nål, men hon trodde att förhoppningsvis så hinner det komma igång, det borde det ha hunnit göra. Sedan pratade vi om mig och att hon trodde att ev så har jag stopp i ena äggledaren eftersom det gjorde så jävla ont med spolningen och att det kan ha försvårat för oss att lyckas hemma. Hon gjorde vul på mig och såg några outvecklade äggblåsor och en jättestor, så allt såg jättebra ut. Tydligen så gör dom vul för att avgöra hur många äggblåsor som finns och då vet dom sen hur medicindosen ska ställas in. Lurigt!
Läkaren skickade oss sedan vidare till en barnmorska där vi skulle planera tider osv, kändes helt skumt att ha gått från ovetandes om det ens blir ivf till att skriva planering framöver.
Den barnmorskan va i alla fall den segaste jag har träffat, min sambo höll på att smälla av, sååååå seg va hon. Efter en timma så hade vi planeringen klar, i augusti ska sambon lämna nytt prov, när vi får svaret på det och om det visar att det finns spermier så har jag klartecken att börja med sprej. Vi gick inte igenom sprutteknik nu utan vi sa att det är bättre att ta det längre fram, det är ändå så långt kvar, äggplock är i alla fall beräknat till vecka 39???. Så jävla gött!
När vi äntligen kom därifrån så va jag hur lycklig som helst, sambon med men han hade ju inte förväntat sig så mycket annat men jag hade ju (såklart som vanligt) tänkt dom värsta tankarna för att inte bli besviken, jag satt och flinade hela vägen hem. Det va en sån otrolig lättnad att vi nu visste vad som skulle hända framöver, jag HATAR att gå ovetandes så det va en stor jävla sten som hade släppts från mina axlar. Sambons inställning till allt detta är väldigt lätt, han kan tänka sig att göra biopsi om han så måste så det märks på honom att han är beredd att göra mycket för att få barn men han är så avslappnad och tycker att det är okej att vänta medans jag går och kan bli vansinnig på att bara låta tiden rinna iväg så det är extremt skönt att inte han är som jag, då hade vi nog blivit tokiga. Men nu ser vi fram emot sommaren och vi hoppas att detta blir den sista där vi är själva, nästa kan jag förhoppningsvis vara gravid eller till och med föda i början av sommaren. Lycka!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hemligt - 26 juli 2014 20:40


Och ingen är gladare för det än jag. Den här semestern har känts som något som egentligen borde vara jätteroligt men som jag bara vill spola förbi. Jag pressar fram tiden men försöker så gott jag kan att ta vara på dagarna... Innan semestern så sov...

Av Hemligt - 29 juni 2014 21:05

Jag provade något farligt nyss... Började fundera på när bf eventuellt skulle bli om det första ivf-försöket skulle funka, va tvungen att testa en sån där förlossningsuträknare. Vet inte om jag egentligen ens vågar tro att det första försöket skulle...

Av Hemligt - 16 juni 2014 15:41

Tänk vad fantastiskt det skulle vara om den här nedräkningen skulle stämma helt och att vi om 100 dagar får göra äggplock. Underbart men samtidigt sjukt läskigt! Dessutom är det bara 67 dagar till den planerade spraystarten. Jag tror att när jag väl ...

Av Hemligt - 18 maj 2014 12:04

Har kommit på en irriterande sak, varje gång jag använder emojisymboler i inlägg så blir det frågetecken. Haha sikten skit! Så är det frågetecken där det inte ska vara så vet man ju varför. Störande! ...

Av Hemligt - 18 maj 2014 12:02

Förra veckan berättade jag för min chef om hela den här grejen, egentligen är det skönt att hålla det hemligt men ändå är det bra att hon vet varför jag är borta enstaka dagar här och där, dessutom är hon en jättebra person att prata med så det kände...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards